Author Archive

    Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τα παιδιά της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με τον θεματικό άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον” και πιο συγκεκριμένα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δες τη ζωή μέσα από τα μάτια ενος ακηδεμόνευτου σκύλου”, πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από τη διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Παπαποστόλου Κατερίνα. Δουλέψαμε με τα παιδιά με στόχο την επικοινωνία, τη συνεργασία, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την ευαισθησία και την ενσυναίσθηση. Αναλύσαμε το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων και τι σημαίνει υπεύθυνη κηδεμονία. Τα παιδιά έγραψαν τη δική τους ιστορία σε πρώτο πρόσωπο μπαίνοντας στη θέση ενός αδέσποτου σκύλου και περιέγραψαν την καθημερινότητά του, τις ανάγκες του και τις επιθυμίες του. Ζωγράφισαν και έγραψαν πανό με φιλοζωικά συνθήματα αποκτώντας την ικανότητα να υπερασπίζονται αλλά και να δρουν υπέρ των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που ζουν.

   Στον θεματικό άξονα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” μιλήσαμε για τη Διεθνή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού στην καθημερινή ζωή. Ποια είναι τα δικαιώματα, ιστορικό πλαίσιο, κοινωνικό πλαίσιο, εργαλεία υπεράσπισης των δικαιωμάτων, μελέτες περίπτωσης. Παρακολουθήσαμε βίντεο αφόρμησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δραστηριότητα αναγνώρισης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατανόησης καταπάτησης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατηγοριοποίησης δικαιωμάτων, αρνητικά και θετικά δικαιώματα. Τα παιδιά στο τέλος έφτιαξαν το λουλούδι των δικαιωμάτων του παιδιού, βάζοντας σε κάθε πέταλο κι από ένα δικαίωμα ζωγραφίζοντάς το. Επίσης, έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους ιστορία με τίτλο “Το εργαζόμενο αγόρι”, μια ιστορία ενός αγοριού που ήταν αναγκασμένο να δουλεύει και να μην πηγαίει καθημερινά στο σχολείο του για να βοηθάει τη μητέρα του, με αίσιο όμως τέλος. Η ιστορία είχε και φιλοζωικά μηνύματα καθώς το αγόρι της ιστορίας έγινε υπεύθυνος κηδεμόνας ενός αδέσποτου σκύλου.

Σχόλια κλειστά more...

Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου ΣΤ΄τάξης

Στο τέλος του σχολικού έτους αποτυπώνεται η κριτική αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στο εργαστήριο δεξιοτήτων στη σχολική μονάδα μας, με μοναδικό σκοπό τη βελτίωση του προς όφελος των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με θέματα όπως :

  • Το ανθρώπινο σώμα
  • Συνήθειες που βλάπτουν την υγεία μας ,ενημέρωση πρόληψη και αντιμετώπιση
  • Μελέτη στη αειφορία ,την πράσινη ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή.

Οι μαθητές μας, συμμετέχοντας σε αυτά, καλλιέργησαν πολλές από τις δεξιότητες τους , κλίμα ενθουσιασμού επικράτησε και το κάθε πρόγραμμα έβαλε το δικό του λιθαράκι στην αποτελεσματικότητα του σχολείου μας.

 

Σχόλια κλειστά more...

Εκπαιδευτικές δράσεις της Γ΄τάξης

Μπορείτε να δείτε τις εκπαιδευτικές δράσεις της Γ΄ τάξης στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://schoolincolour.blogspot.com/

Σχόλια κλειστά more...

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄

Θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική : Κλιματική αλλαγή, φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία

Τίτλος : Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες

  Η αρχική προσέγγιση του θέματος γίνεται μέσα από την ανάγνωση ιστορίας με θέμα «Έκτακτο δελτίο – Πλημμύρες». Ακολούθησε έκφραση μέσω δραματοποίησης ενός διαλόγου της ιστορίας και αποτύπωση με ζωγραφική μιας σκηνής της.

Κατόπιν έγινε έρευνα, με τη μορφή ερωτηματολογίου, όπου οι μαθητές ενεπλάκησαν σε συνεργατική διερεύνηση των γνώσεών τους για το θέμα και τις συνέδεσαν με προσωπικές τους εμπειρίες.

Δημιουργούν  καρτέλα με τις επιπτώσεις των πλημμυρών.

 

Ακολούθησε διερεύνηση και κατανόηση των πλημμυρών μέσα από δημοσιεύματα ηλεκτρονικών πηγών και έκφραση μέσα από δημιουργική γραφή συντάσσοντας ένα δικό τους άρθρο – δημοσίευμα για μια πλημμύρα (πραγματική ή φανταστική).

Στο επόμενο εργαστήριο μελετούν χάρτες με πλημμύρες των τελευταίων ετών.

Εκφράζονται δημιουργικά κατασκευάζοντας εννοιολογικό ( ψηφιακό) χάρτη για τις αιτίες, τα αποτελέσματα και τους τρόπους αντιμετώπισης των πλημμυρών.

Τέλος εξοικειώθηκαν με τις Οδηγίες Προστασίας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και σε μια ενδοσχολική δράση ενημέρωσαν τους μαθητές των άλλων τάξεων.

 

 

Σχόλια κλειστά more...

Αποτίμηση εργαστηρίων δεξιοτήτων Β’ Τάξης

Η φετινή σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και ήρθε η ώρα του αναστοχασμού ενός καινούριου μαθησιακού εργαλείου, των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η Β’ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε και υλοποίησε δύο καινοτόμα προγράμματα, στα πλαίσια των ευρύτερων θεματικών ενοτήτων «ζω καλύτερα – ευ ζην» και «φροντίζω το περιβάλλον».

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Γνωρίζω τα συναισθήματά μου».

Στη διάρκεια υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Αυτεπίγνωση: Να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
  • Αυτοδιαχείριση: Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε συναίσθημα είναι χρήσιμο, ακόμη και τα αρνητικά. Ωστόσο, όλα χρειάζονται ρύθμιση και αυτοέλεγχο.
  • Διαχείριση σχέσεων: Να μάθουν να δημιουργούν και να διατηρούν υγιείς σχέσεις που στηρίζονται στη συνεργασία και την κατανόηση. Να διαχειρίζονται τις διαπροσωπικές συγκρούσεις και να ζητάνε βοήθεια, όταν τη χρειάζονται.

Δραστηριότητες: Ανάγνωση βιβλίων που προάγουν την συναισθηματική νοημοσύνη, ως αφόρμηση αλλά και ως διερεύνηση των συναισθημάτων. Δραματοποίηση των ιστοριών. Εικαστική απεικόνιση των συναισθημάτων και πολλές άλλες.

 

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Κλιματική αλλαγή στη γειτονιά μου».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν προσανατολισμένο στη διερεύνηση και την πρόληψη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Κατά τη διάρκεια των σχετικών δράσεων δόθηκε έµφαση στη δύναμη της συµµετοχής των µαθητών μέσω της χρήσης ενεργητικών µεθόδων: συζήτηση – αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική επεξεργασία και δράση.

Τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τις διαστάσεις τους στη σύγχρονη ζωή.
  • Αναδείχθηκε η αξία της αυνεργασίας ως μοναδικός τρόπος επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
  • Τονίστηκε η ανάγκη να υιοθετήσουμε εμείς οι άνθρωποι νέα πρότυπα, νέες στάσεις και συµπεριφορές απέναντι στο περιβάλλον.

Δραστηριότητες:

Για να προσεγγίσουμε τους παραπάνω στόχους αξιοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές και μαθησιακά εργαλεία. Κάποια από αυτά είναι: ο καταιγισμός ιδεών, ο εννοιολογικός χάρτης, η παρακολούθηση σχετικών βίντεο. Τέλος, πραγματοποιήθηκε διερευνητικός περίπατος στη γειτονιά μας, ώστε να αναδειχθούν τυχόν αδυναμίες, που συνδέονται με την ασφάλεια, σε περίπτωση κάποιου ακραίου καιρικού φαινομένου.

Σχόλια κλειστά more...

1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄- Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα

1οΕργαστήριο δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄

Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα

1 Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

Θέμα: Υπερβολική ενασχόληση με τι διαδίκτυο- Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση – Διαδικτυακό παιχνίδι – Διαδικτυακός εκφοβισμός.

Επιδιώκοντας τους στόχους του προγράμματος οι μαθητές οργανώθηκαν σε ομάδες, αφού κατέγραψαν τις βασικές αρχές και κανόνες συνεργασίας.

  Ακολούθως έγινε μια διερευνητική συζήτηση για το αντικείμενο, παρακολούθησαν σχετικά videos και έκαναν ασκήσεις αποτίμησης αναγνωρίζοντας διάφορες μορφές εκφοβισμού.

 

  Σχεδίασαν ένα posterακι έγραψαν ένα κείμενο για 5 βήματα αναγνώρισης ψευδών ειδήσεων.

 

 

  Μελέτησαν τον οδηγό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και ετοίμασε κάθε ομάδα σχετικόposter.

 

 

Ετοίμασαν στον Η.Υ. αφίσα με προτάσεις για προστασία από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

 

  Τέλος μελέτησαν την κλίμακα PEGIκαι ετοίμασαν τις σχετικές καρτέλες.

 

 

Σχόλια κλειστά more...

Εκπαιδευτική διαμεσολάβηση

«Η εκπαιδευτική διαμεσολάβηση ως μια καινοτόμος διδακτική πρακτική στα ελληνικά σχολεία- Η περίπτωση του ΔΣ Πλατάνου- Πρασινάδας»

Κατερίνα Παπαποστόλου, Εκπαιδευτικός- Ζωοθεραπεύτρια, Αν. Διευθύντρια ΔΣ Πλατάνου- Πρασινάδας, Συγγραφέας και Ιδρύτρια Ζω.Ε.Σ.

Μια από τις σημαντικές μορφές διαμεσολάβησης με ζώο είναι η εκπαιδευτική διαμεσολάβηση σε σχολεία τόσο γενικής όσο και ειδικής αγωγής. Εκπαιδευτικός με 22 χρόνια εμπειρία στην τάξη και στην εκπόνηση εκπαιδευτικών φιλοζωικών προγραμμάτων, η ζωοθεραπεία μου άνοιξε διάπλατα σπουδαίους δρόμους.

Το ΔΣ Πλατάνου- Πρασινάδας είναι ένα σχολείο που λειτουργεί με εκπαιδευτική διαμεσολάβηση με σκύλο από το 2017, ενώ σκύλοι πιστοποιημένοι και εγκεκριμένοι από το ΥΠΑΙΘ έχουν λάβει μέρος σε θεατρικές σχολικές παραστάσεις αλλά και σε ετήσια φιλοζωικά και περιβαλλοντικά προγράμματα. Τη σχολική χρονιά 2021- 2022 τρεις σκύλοι, η Διώνη, ο Άξελ και ο Πόθος «εργάζονται» ως σκύλοι διαμεσολαβητές σε θέση «Διευθυντή σχολείου» και στόχο είχαν από την αρχή της χρονιάς να επιλύσουν τις όποιες αντιπαλότητες είχαν οι μαθητές, να οδηγήσουν τους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο, να στηρίξουν μαθητές με χαμηλή αυτοπεποίθηση και άρνηση φοίτησης και σε γενικότερα πλαίσια να φέρουν μια ισορροπία στις σχέσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Και τα πέτυχαν όλα με πολύ μεγάλη επιτυχία! Περάσαμε μια καταπληκτική σχολική χρονιά με αγάπη, ενσυναίσθηση, χαρά και αυτοπεποίθηση!

Η Διώνη, έχει πιστοποιηθεί από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ζωοθεραπείας ως «σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης και διαδραστικής εγρήγορσης» είναι ένας πρώην αδέσποτος και πολύ κακοποιημένος σκύλος που έδωσε μάχη να κρατηθεί στη ζωή και να ζήσει τη ζωή που της άξιζε, μια ζωή που αξίζει σε κάθε πλάσμα που υποφέρει. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του χαρακτήρα της που με οδήγησαν να πάρω την απόφαση να συνεκπαιδευθούμε ως Εκπαιδευτικός- Ζωοθεραπεύτρια και η Διώνη ως σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης ήταν η τεράστια αγάπη της για τους ανθρώπους και κυρίως για τα παιδιά τα οποία από την αρχή προσέγγιζε με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο.

Η Διώνη έχει εκπαιδευθεί να βοηθά παιδιά που εκδηλώνουν επιθετικές συμπεριφορές, που έχουν ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και παιδιά που έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση και δείχνουν να μην μπορούν να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό πλαίσιο.

Ο Άξελ και ο Πόθος έχουν και αυτοί τις θλιβερές τους ιστορίες καθώς γνώρισαν από τη μέρα που γεννήθηκαν την άσχημη πλευρά του κόσμου. Ο Άξελ αλυσοδέθηκε τους πρώτους μήνες της ζωής του, ενώ ο Πόθος πετάχτηκε κουτάβι σε σακούλα σκουπιδιών. Διασώθηκαν όμως, εκπαιδεύθηκαν και εδώ και αρκετά χρόνια, έχουν πιστοποιηθεί  για να επισκέπτονται σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής, ενώ στο σχολείο μας έχουν φέρει θεαματικά αποτελέσματα σε πολλούς τομείς.

Η καθημερινή σχεδόν παρουσία ειδικά εκπαιδευμένου σκύλου στο σχολείο αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα στο σχολείο και δημιουργεί έναν χώρο έκφρασης υπέροχων συναισθημάτων, μαθητές που αγαπούν το σχολείο και εκπαιδευτικούς που εργάζονται με διάθεση και ηρεμία.

Ένας σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης δεν έρχεται στην τάξη ως μέσο ψυχαγωγίας, ούτε ως διακοσμητικό στοιχείο. Αλλά ούτε και ως η λύση σε όλα τα προβλήματα. Έρχεται ως επικουρική βοήθεια στο έργο του δασκάλου, σε πλαίσιο που θα ορίσει ο ίδιος και θα έχει επικοινωνήσει από πριν σε μαθητές, συναδέλφους και γονείς.

Ένας σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης διαμεσολαβεί ανάμεσα στον δάσκαλο και στον μαθητή, και οδηγεί σε δρόμους που ο εκπαιδευτικός μπορεί να μην είχε, καν, φανταστεί. Ή σε δρόμους που είχε φανταστεί μα δεν είχε τον τρόπο να τους διαβεί!

Υπάρχει μια εξαιρετικά σημαντική ψυχική σύνδεση ανάμεσα στον σκύλο και τον εκπαιδευτικό, που οδηγεί σε μια σχέση με πολλαπλά οφέλη για όλους.

Τον υπόλοιπο χρόνο αυτός ο σκύλος είναι ένα μέλος της οικογένειας που ζει στην οικογένεια του εκπαιδευτικού, η οποία του παρέχει απέραντη αγάπη και ασφάλεια. Δεν γίνεται να επιτευχθεί εκπαιδευτική διαμεσολάβηση με έναν σκύλο που δεν ανήκει στον πιστοποιημένο ζωοθεραπευτή καθώς σκύλος και ζωοθεραπευτής έχουν εκπαιδευθεί μαζί και αλληλοσυμπληρώνουν ο ένας τον άλλον.

Εξαιρετικά σημαντική λεπτομέρεια ο σεβασμός στη φύση του σκύλου που θεωρούμε συνεργάτη μας ο οποίος μπορεί να μην έχει μια μέρα τη διάθεση να διαμεσολαβήσει αλλά και η κατανόηση από την πλευρά μας ότι ο σκύλος δεν πρέπει να καταπονείται αλλά να «εργάζεται» σε κάτι που αγαπά και νιώθει χαρούμενος και ασφαλής.

Κάθε σχολική χρονιά συναντώ διαφορετικές συνθήκες σε ό,τι αφορά τη σχέση των παιδιών με τους σκύλους αλλά και διαφορετικούς χαρακτήρες παιδιών. Ένα κοινό χαρακτηριστικό τους όμως παραμένει η αγάπη για τα ζώα σχεδόν στο σύνολο της τάξης. Σαφέστατα και υπάρχουν μαθητές που φοβούνται τους σκύλους, καθώς έτσι έχουν μεγαλώσει στην οικογένειά τους, αλλά αυτή η φοβία είναι ένα συναίσθημα που πραγματικά εξαφανίζεται πολύ γρήγορα καθώς η Διώνη έχει εκπαιδευθεί και για αυτό! Ένα παιδί που φοβάται πολύ τους σκύλους δεν μπορείς να το αγνοήσεις! Μπορείς όμως να το βοηθήσεις! Και εδώ κρύβεται η σημαντική αξία της ζωοθεραπείας στην εκπαίδευση.

Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές είναι πως δεν κάνουμε λόγο για μια απλή μονόωρη επίσκεψη σε ένα σχολείο με έναν καλά εκπαιδευμένο σκύλο. Πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό, καθώς ο σκύλος συμμετέχει σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, για όλο το σχολικό ωράριο, σε συγκεκριμένα πλαίσια που γνωρίζουν, τόσο εκείνος, όσο και οι μαθητές της τάξης. Είναι ισότιμο μέλος της σχολικής κοινότητας και τον έχουν αποδεχτεί ο Δευθυντής του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους!

Ένας σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης προσφέρει στον ψυχισμό, στη σωματική και στην ψυχική υγεία, αλλά και στην ευεξία και τη συναισθηματική πληρότητά όλης της σχολικής κοινότητας, αλλά και καλλιεργεί τη συντροφικότητα, τη συνεργασία και την υπευθυνότητα.  Η παρουσία ενός σκύλου μέσα στην τάξη τονώνει το αίσθημα της κοινωνικής προσφοράς, αφού, πλέον, όλοι ενεργούν με στόχο το καλό όλων. Ο σκύλος είναι για τα παιδιά ένας σύντροφος που παρέχει κοινωνική στήριξη χωρίς να κρίνει, και αυτό κάνει πολύ χαλαρωτική την παρουσία του, κυρίως για μαθητές με χαμηλή αυτοπεποίθηση.

Εξ’ άλλου, η σχέση ενός σκύλου με ένα παιδί συμβάλλει συνεχώς στη γνωστική και κοινωνικο–συναισθηματική του ανάπτυξη, καθώς είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που μπορούν να επικοινωνούν τα παιδιά με έναν σκύλο. Αν και μιλούν εντελώς διαφορετική «γλώσσα», κατανοούν απόλυτα, ο ένας τον άλλον. Ένας σκύλος εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης βοηθά τα παιδιά να μάθουν την έννοια της φιλίας και της άδολης αγάπης, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και σχέσεις ισχυρής εμπιστοσύνης στη ζωή τους, και τους χαρίζει ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς. Τους εκπαιδεύει στην υπευθυνότητα και τη συνέπεια, μέσα από την επιτυχή ανάληψη ευθυνών και αρμοδιοτήτων που έχουν σε καθημερινή βάση στο σχολείο, και τους φέρνει σε επαφή με αξίες οικολογικής συνείδησης, ηθικής ευθύνης και αλτρουισμού. Επίσης, ευνοείται η επινοητικότητα και η φαντασία τους, κάνοντας, π.χ., την ώρα των καλλιτεχνικών ένα παιχνίδι για τον σκύλο.

Μαθητές που έχουν την τύχη να φοιτούν παρέα με έναν σκύλο, μπορούν να ξεφύγουν από τον εγωκεντρικό τρόπο σκέψης και να δουν τα πράγματα από μία εντελώς διαφορετική, ως τότε, οπτική. Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, μια τέτοια εκπαιδευτική πρακτική διαμορφώνει την προσωπικότητα ενός μαθητή με το πιο σημαντικό δώρο: το παιδί αρχίζει σιγά – σιγά να κατακτά την ικανότητα να συναισθάνεται, αποκτώντας τη λεγόμενη ενσυναίσθηση.

Διευκρινίζουμε πως ο σκύλος δεν είναι ο θεραπευτής. Ο Εκπαιδευτικός είναι ο θεραπευτής, και το ζώο είναι ο διαμεσολαβητής. Και αυτή η τριαδική σχέση ανάμεσα στον εκπαιδευτικό, στον σκύλο και στον μαθητή αλλά και το ψυχικό δέσιμό της είναι το σύνολο που θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Ο σκύλος είναι αναμφισβήτητα ένα έμψυχο ον με συναισθήματα και ανάγκες, το οποίο θα βοηθήσει στο να δομηθεί η θεραπευτική σχέση μεταξύ Εκπαιδευτικού και μαθητή.

Οι αντιλήψεις πολλών επαγγελματιών του χώρου για τα ζώα, η έλλειψη γνώσης και η αρνητική τους στάση στο να εκπαιδευθούν στα νέα δεδομένα, δημιούργησε και, συχνά, δημιουργεί ακόμη σοβαρά εμπόδια σε μια τέτοια τόσο καινοτόμα και αποδοτική πρακτική.

Σε κάθε σχολική χρονιά ο εκπαιδευτικός έχει να αντιμετωπίσει διαφορετικές προσωπικότητες και να διαχειριστεί τις οικογένειές τους με διαφορετικές και συχνά αντικρουόμενες απόψεις για την εκπαίδευση, να υλοποιήσει και να παραμείνει όσο πιο πιστά μπορεί στο αναλυτικό πρόγραμμα και να ακολουθήσει ταυτόχρονα τυχόν απαιτήσεις Διευθυντών και Συντονιστών Εκπαίδευσης. Αν προσθέσουμε σε όλα τα παραπάνω τη συχνή έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και τις δύσκολες συνθήκες εργασίας συχνά τότε με βεβαιότητα συμπεραίνουμε τη δυσκολία του να αγωνίζεσαι να «περάσεις» τόσο καινοτόμες πρακτικές στο ελληνικό σχολείο.

Οι μαθητές όμως ενός τέτοιου Εκπαιδευτικού και του σκύλου διαμεσολαβητή που σε συνεργασία επιδιώκουν με πάθος να συνεισφέρουν στο να γίνουν τα παιδιά σταδιακά η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, θα είναι οι αυριανοί υπεύθυνοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες.

Εν κατακλείδι, αν κάθε πρωί κάθε Εκπαιδευτικός πηγαίνει στο σχολείο να εργαστεί παρά τις αμέτρητες συχνά δυσκολίες και τα εμπόδια αλλά στοχεύει στο να ενεργοποιήσει το εσωτερικό ταξίδι το δικό του, του σκύλου διαμεσολαβητή και των μαθητών του, η συνεισφορά του είναι ανεκτίμητη και πολύτιμη στη συλλογική ευτυχία, στη δημιουργικότητα, στην εμπιστοσύνη και στη δύναμη που έχει ο κάθε μαθητής μέσα του, μια δύναμη που θα τον καθοδηγήσει να γίνει η καλύτερη εκδοχή σήμερα του χθεσινού εαυτού του αλλά και θα εκτοξεύσει τις πιθανότητες για έναν καλύτερο κόσμο για όλους!

***H Παπαποστόλου Κατερίνα γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Απόφοιτη του Παιδαγωγικού τμήματος του ΑΠΘ, εργάζεται εδώ και 22 χρόνια ως Δασκάλα σε ιδιωτικά και δημόσια σχολεία. Έχει μεταπτυχιακό στη «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων», εξειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία και στην Ειδική Αγωγή, έχει ολοκληρώσει σπουδές Διαχείρισης σχολικής τάξης, ψυχολογίας και Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια σκύλων και πλήρες μέλος του ISAP &του ICAN και πιστοποιημένη Ζωοθεραπεύτρια από το IFZ. Συμμετέχει με εισηγήσεις της σε πολλά συνέδρια και ημερίδες, αλλά και διοργανώνει φιλοζωικά workshops για παιδιά βιωματικής προσέγγισης με τους σκύλους της που είναι όλοι πιστοποιημένοι και εγκεκριμένοι από το ΥΠΑΙΘ για όλα τα σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής της χώρας. Μια από τις «Διακεκριμένες εκπαιδευτικούς» για το 2020, εργάζεται συχνά στην τάξη της με σκύλο εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης εκπονώντας εκπαιδευτικά προγράμματα καινοτομίας, ενώ αποτελεί μία από τις δημιουργούς εκπαιδευτικού υλικού για την πλατφόρμα 21+ του ΙΕΠ. Το 2015, μετά από μια ασταμάτητη 15ετή πορεία εκπόνησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διάδοσης φιλοζωικών αισθημάτων μέσα στα σχολεία αλλά και σημαντικής ακτιβιστικής δράσης στους δρόμους και στα καταφύγια, μετά τη διάσωση και της Διώνης, του σκύλου που βρήκε μαχαιρωμένο και πυροβολημένο, ίδρυσε την ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ που αριθμεί σήμερα 28 ομάδες πανελλαδικά και 100 εθελοντές που μεταδίδουν το όραμά της, ενώ έχει βραβευτεί τέσσερις φορές για το εθελοντικό της έργο και έχει εκπαιδεύσει μέχρι σήμερα πανελλαδικά περισσότερους από 450.000 μαθητές σε περισσότερα από 550 σχολεία. Αρθρογραφεί σε πολλά ηλεκτρονικά site, έντυπα περιοδικά και εφημερίδες, διατηρεί μόνιμες στήλες στο περιοδικό «Κατοικίδια εν Δράσει» του οποίου υπήρξε και αρχισυντάκτρια για χρόνια, ενώ είναι επιστημονική συνεργάτης του www.newschool.gr και του www.projectparenting.gr. Είναι συγγραφέας τεσσάρων βιβλίων, ενώ συμμετέχει με κείμενά της σε συλλογικά έργα και έχει αναλάβει επιμέλειες βιβλίων. Ζει σήμερα στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας έχοντας κοντά της τους τρεις σκύλους της, όλους κακοποιημένους βάναυσα από ανθρώπινα χέρια, αλλά και ταξιδεύει ασταμάτητα μαζί τους σε όλη τη χώρα για τη διάδοση του οράματός της, ενώ δεν σταματά να στηρίζει αδέσποτα ζώα που τα φροντίζει καθημερινά η ίδια στον δρόμο είτε πανελλαδικά μέσω των εσόδων από τα βιβλία της τα οποία στηρίζουν φιλοζωικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Σχόλια κλειστά more...

Κορωνοϊός και Σχολείο

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί πριν το πρώτο κουδούνι το πρωί της Δευτέρας και για  την  εφαρμογή  του  υποχρεωτικού  μέτρου  του  διαγνωστικού  ελέγχου νόσησης (αυτοδιαγνωστικός έλεγχος- self test) από τον κορωνοϊό COVID – 19.

Σχόλια κλειστά more...

Δια ζώσης λειτουργία των Σχολείων – Self Test

Αγαπητοί Γονείς, 

Ενόψει της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών και ολοήμερων σχολείων),από τη Δευτέρα 10.05.2021,  το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο ενεργειών.

 

Self test -Οδηγίες χρήσης

Για να ενημερωθείτε σχετικά με τις οδηγίες χρήσης των self tests δείτε το βίντεο οδηγιών.

 

Self test εύκολα και απλά Οδηγίες χρήσης

Σχόλια κλειστά more...

Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Διαδικτυακή εκδήλωση για την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

-      Παρασκευή 2 Απριλίου 2021, στις 7 το απόγευμα -

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας διοργανώνουν την Παρασκευή 2 Απριλίου 2021, στις 7 το απόγευμα,  διαδικτυακή συνάντηση με τις συγγραφείς Μαρία Πανάγια και Κατερίνα Παπαποστόλου με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

Η  Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο, από το 1966 μέχρι και σήμερα, στις 2 Απριλίου  την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Συντονιστείτε διαδικτυακά στο https://www.youtube.com/user/libveria

Θα μιλήσουμε για καθημερινές ιστορίες, αγάπης και ενσυναίσθησης, ενώ μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας και του Δημοτικού Σχολείου Ριζωμάτων θα διαβάσουν αποσπάσματα από τα βιβλία των συγγραφέων

Λίγα λόγια για τις συγγραφείς:

Η Μαρία Πανάγια γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βέροια. Ζεί στη Θεσσαλονίκη και είναι ραδιοφωνική παραγωγός στο Κοσμοράδιο 95.1. Το πρώτο της βιβλίο «Η Νέρα, η τύχη και μία ζωή σαν παραμύθι» απευθύνεται σε ανθρώπους από 6 ετών έως και 106 και αναφέρεται στην αγάπη και το σεβασμό. Είναι εθελόντρια σε φιλοζωικά σωματεία της Ελλάδας προσφέροντας υποστήριξη σε υιοθεσίες, περίθαλψη εγκαταλειμμένων άρρωστων ζώων και ενισχύοντας οικονομικά το δύσκολο αγώνα που δίνουν καθημερινά εκατοντάδες εθελοντές σε όλη την Ελλάδα.

Η Παπαποστόλου Κατερίνα είναι Εκπαιδευτικός- Ζωοθεραπεύτρια, συγγραφέας και ιδρύτρια της ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ. Έχει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων και εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Εκπονεί εκπαιδευτικά φιλοζωικά και περιβαλλοντικά προγράμματα από το 2001, εγκεκριμένα σήμερα από το ΥΠΑΙΘ για όλα τα σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής, ενώ διοργανώνει βιωματικά σεμινάρια εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης με σκύλους. Αρθρογραφεί σε πολλά ηλεκτρονικά site αλλά και στον περιοδικό τύπο ενώ έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα τέσσερα βιβλία της αλλά και συμμετοχές της σε συλλογικά έργα.

Διοργάνωση:

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας http://dipe.ima.sch.gr/

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας http://www.libver.gr

Συμμετέχουν οι σχολικές βιβλιοθήκες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας και του Δημοτικού Σχολείου Ριζωμάτων

Επικοινωνία:mail@dipe.ima.sch.gr και 2331070981

 

 

 

 

 

 

 

Eξετάσεις  για την απόκτηση Απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου

Την Τέταρτη 3 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 8.30 π.μ. , θα γίνουν εξετάσεις σε απλά θέματα, για την απόκτηση Απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου, στα εξής Δημοτικά Σχολεία του Νομού μας και ανάλογα με την περιοχή κατοικίας:

  1. 3ο Δ.Σ. Βέροιας ( Απ. Παύλου 1-Βέροια)
  2. 1ο Δ.Σ. Αλεξάνδρειας (Ν. Ευαγγελά 12 – Αλεξάνδρεια)
  3. 6ο Δ.Σ. Νάουσας (Κοκκίνου 17-Νάουσα)

Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να αποστείλουν έως την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: mail@dipe.ima.sch.gr

1. Αντίγραφο του Δελτίου της Αστυνομικής τους Ταυτότητας.
2. Αίτηση 
3. Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/86 για τη μόνιμη κατοικία τους.

Δικαίωμα συμμετοχής, για την απόκτηση του παραπάνω τίτλου σπουδών, έχουν όσοι συμπλήρωσαν το 16ο έτος της ηλικίας τους και διαμένουν σε περιοχή του Δήμου όπου ανήκει ένα από τα ανωτέρω Δημοτικά Σχολεία.

Στην παραπάνω διαδικασία μπορούν να συμμετέχουν και αλλοδαποί οι οποίοι:

α) Είναι αναγνωρισμένοι πολιτικοί πρόσφυγες, σύμφωνα με τη συνθήκη της Γενεύης.

β)  Είναι εξ αυτών που έχει απορριφθεί η αίτηση για αναγνώριση της προσφυγικής ιδιότητας, αλλά έχει εγκριθεί η παραμονή τους στην Ελλάδα για ανθρωπιστικούς λόγους.

Σχόλια κλειστά more...

Copyright © 1996-2010 Δημοτικό Σχολείο Πλατάνου Πρασινάδας. All rights reserved.
iDream theme by Templates Next | Powered by WordPress