Archive for Ιουνίου, 2022

    Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τα παιδιά της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με τον θεματικό άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον” και πιο συγκεκριμένα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δες τη ζωή μέσα από τα μάτια ενος ακηδεμόνευτου σκύλου”, πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από τη διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Παπαποστόλου Κατερίνα. Δουλέψαμε με τα παιδιά με στόχο την επικοινωνία, τη συνεργασία, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την ευαισθησία και την ενσυναίσθηση. Αναλύσαμε το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων και τι σημαίνει υπεύθυνη κηδεμονία. Τα παιδιά έγραψαν τη δική τους ιστορία σε πρώτο πρόσωπο μπαίνοντας στη θέση ενός αδέσποτου σκύλου και περιέγραψαν την καθημερινότητά του, τις ανάγκες του και τις επιθυμίες του. Ζωγράφισαν και έγραψαν πανό με φιλοζωικά συνθήματα αποκτώντας την ικανότητα να υπερασπίζονται αλλά και να δρουν υπέρ των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που ζουν.

   Στον θεματικό άξονα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” μιλήσαμε για τη Διεθνή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού στην καθημερινή ζωή. Ποια είναι τα δικαιώματα, ιστορικό πλαίσιο, κοινωνικό πλαίσιο, εργαλεία υπεράσπισης των δικαιωμάτων, μελέτες περίπτωσης. Παρακολουθήσαμε βίντεο αφόρμησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δραστηριότητα αναγνώρισης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατανόησης καταπάτησης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατηγοριοποίησης δικαιωμάτων, αρνητικά και θετικά δικαιώματα. Τα παιδιά στο τέλος έφτιαξαν το λουλούδι των δικαιωμάτων του παιδιού, βάζοντας σε κάθε πέταλο κι από ένα δικαίωμα ζωγραφίζοντάς το. Επίσης, έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους ιστορία με τίτλο “Το εργαζόμενο αγόρι”, μια ιστορία ενός αγοριού που ήταν αναγκασμένο να δουλεύει και να μην πηγαίει καθημερινά στο σχολείο του για να βοηθάει τη μητέρα του, με αίσιο όμως τέλος. Η ιστορία είχε και φιλοζωικά μηνύματα καθώς το αγόρι της ιστορίας έγινε υπεύθυνος κηδεμόνας ενός αδέσποτου σκύλου.

Σχόλια κλειστά more...

Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου ΣΤ΄τάξης

Στο τέλος του σχολικού έτους αποτυπώνεται η κριτική αποτίμηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου στο εργαστήριο δεξιοτήτων στη σχολική μονάδα μας, με μοναδικό σκοπό τη βελτίωση του προς όφελος των μελών της σχολικής μας κοινότητας.

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με θέματα όπως :

  • Το ανθρώπινο σώμα
  • Συνήθειες που βλάπτουν την υγεία μας ,ενημέρωση πρόληψη και αντιμετώπιση
  • Μελέτη στη αειφορία ,την πράσινη ανάπτυξη και την κλιματική αλλαγή.

Οι μαθητές μας, συμμετέχοντας σε αυτά, καλλιέργησαν πολλές από τις δεξιότητες τους , κλίμα ενθουσιασμού επικράτησε και το κάθε πρόγραμμα έβαλε το δικό του λιθαράκι στην αποτελεσματικότητα του σχολείου μας.

 

Σχόλια κλειστά more...

Εκπαιδευτικές δράσεις της Γ΄τάξης

Μπορείτε να δείτε τις εκπαιδευτικές δράσεις της Γ΄ τάξης στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://schoolincolour.blogspot.com/

Σχόλια κλειστά more...

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄

Θεματική : Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική : Κλιματική αλλαγή, φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία

Τίτλος : Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες

  Η αρχική προσέγγιση του θέματος γίνεται μέσα από την ανάγνωση ιστορίας με θέμα «Έκτακτο δελτίο – Πλημμύρες». Ακολούθησε έκφραση μέσω δραματοποίησης ενός διαλόγου της ιστορίας και αποτύπωση με ζωγραφική μιας σκηνής της.

Κατόπιν έγινε έρευνα, με τη μορφή ερωτηματολογίου, όπου οι μαθητές ενεπλάκησαν σε συνεργατική διερεύνηση των γνώσεών τους για το θέμα και τις συνέδεσαν με προσωπικές τους εμπειρίες.

Δημιουργούν  καρτέλα με τις επιπτώσεις των πλημμυρών.

 

Ακολούθησε διερεύνηση και κατανόηση των πλημμυρών μέσα από δημοσιεύματα ηλεκτρονικών πηγών και έκφραση μέσα από δημιουργική γραφή συντάσσοντας ένα δικό τους άρθρο – δημοσίευμα για μια πλημμύρα (πραγματική ή φανταστική).

Στο επόμενο εργαστήριο μελετούν χάρτες με πλημμύρες των τελευταίων ετών.

Εκφράζονται δημιουργικά κατασκευάζοντας εννοιολογικό ( ψηφιακό) χάρτη για τις αιτίες, τα αποτελέσματα και τους τρόπους αντιμετώπισης των πλημμυρών.

Τέλος εξοικειώθηκαν με τις Οδηγίες Προστασίας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και σε μια ενδοσχολική δράση ενημέρωσαν τους μαθητές των άλλων τάξεων.

 

 

Σχόλια κλειστά more...

Αποτίμηση εργαστηρίων δεξιοτήτων Β’ Τάξης

Η φετινή σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και ήρθε η ώρα του αναστοχασμού ενός καινούριου μαθησιακού εργαλείου, των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η Β’ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε και υλοποίησε δύο καινοτόμα προγράμματα, στα πλαίσια των ευρύτερων θεματικών ενοτήτων «ζω καλύτερα – ευ ζην» και «φροντίζω το περιβάλλον».

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Γνωρίζω τα συναισθήματά μου».

Στη διάρκεια υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Αυτεπίγνωση: Να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
  • Αυτοδιαχείριση: Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε συναίσθημα είναι χρήσιμο, ακόμη και τα αρνητικά. Ωστόσο, όλα χρειάζονται ρύθμιση και αυτοέλεγχο.
  • Διαχείριση σχέσεων: Να μάθουν να δημιουργούν και να διατηρούν υγιείς σχέσεις που στηρίζονται στη συνεργασία και την κατανόηση. Να διαχειρίζονται τις διαπροσωπικές συγκρούσεις και να ζητάνε βοήθεια, όταν τη χρειάζονται.

Δραστηριότητες: Ανάγνωση βιβλίων που προάγουν την συναισθηματική νοημοσύνη, ως αφόρμηση αλλά και ως διερεύνηση των συναισθημάτων. Δραματοποίηση των ιστοριών. Εικαστική απεικόνιση των συναισθημάτων και πολλές άλλες.

 

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Κλιματική αλλαγή στη γειτονιά μου».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν προσανατολισμένο στη διερεύνηση και την πρόληψη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Κατά τη διάρκεια των σχετικών δράσεων δόθηκε έµφαση στη δύναμη της συµµετοχής των µαθητών μέσω της χρήσης ενεργητικών µεθόδων: συζήτηση – αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική επεξεργασία και δράση.

Τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τις διαστάσεις τους στη σύγχρονη ζωή.
  • Αναδείχθηκε η αξία της αυνεργασίας ως μοναδικός τρόπος επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
  • Τονίστηκε η ανάγκη να υιοθετήσουμε εμείς οι άνθρωποι νέα πρότυπα, νέες στάσεις και συµπεριφορές απέναντι στο περιβάλλον.

Δραστηριότητες:

Για να προσεγγίσουμε τους παραπάνω στόχους αξιοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές και μαθησιακά εργαλεία. Κάποια από αυτά είναι: ο καταιγισμός ιδεών, ο εννοιολογικός χάρτης, η παρακολούθηση σχετικών βίντεο. Τέλος, πραγματοποιήθηκε διερευνητικός περίπατος στη γειτονιά μας, ώστε να αναδειχθούν τυχόν αδυναμίες, που συνδέονται με την ασφάλεια, σε περίπτωση κάποιου ακραίου καιρικού φαινομένου.

Σχόλια κλειστά more...

1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄- Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα

1οΕργαστήριο δεξιοτήτων – Τάξη Ε΄

Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα

1 Ψυχική και συναισθηματική υγεία – Πρόληψη

Θέμα: Υπερβολική ενασχόληση με τι διαδίκτυο- Κριτική σκέψη και παραπληροφόρηση – Διαδικτυακό παιχνίδι – Διαδικτυακός εκφοβισμός.

Επιδιώκοντας τους στόχους του προγράμματος οι μαθητές οργανώθηκαν σε ομάδες, αφού κατέγραψαν τις βασικές αρχές και κανόνες συνεργασίας.

  Ακολούθως έγινε μια διερευνητική συζήτηση για το αντικείμενο, παρακολούθησαν σχετικά videos και έκαναν ασκήσεις αποτίμησης αναγνωρίζοντας διάφορες μορφές εκφοβισμού.

 

  Σχεδίασαν ένα posterακι έγραψαν ένα κείμενο για 5 βήματα αναγνώρισης ψευδών ειδήσεων.

 

 

  Μελέτησαν τον οδηγό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και ετοίμασε κάθε ομάδα σχετικόposter.

 

 

Ετοίμασαν στον Η.Υ. αφίσα με προτάσεις για προστασία από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

 

  Τέλος μελέτησαν την κλίμακα PEGIκαι ετοίμασαν τις σχετικές καρτέλες.

 

 

Σχόλια κλειστά more...

Copyright © 1996-2010 Δημοτικό Σχολείο Πλατάνου Πρασινάδας. All rights reserved.
iDream theme by Templates Next | Powered by WordPress