Η φετινή σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και ήρθε η ώρα του αναστοχασμού ενός καινούριου μαθησιακού εργαλείου, των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Η Β’ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε και υλοποίησε δύο καινοτόμα προγράμματα, στα πλαίσια των ευρύτερων θεματικών ενοτήτων «ζω καλύτερα – ευ ζην» και «φροντίζω το περιβάλλον».

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Γνωρίζω τα συναισθήματά μου».

Στη διάρκεια υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Αυτεπίγνωση: Να γνωρίσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους.
  • Αυτοδιαχείριση: Να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε συναίσθημα είναι χρήσιμο, ακόμη και τα αρνητικά. Ωστόσο, όλα χρειάζονται ρύθμιση και αυτοέλεγχο.
  • Διαχείριση σχέσεων: Να μάθουν να δημιουργούν και να διατηρούν υγιείς σχέσεις που στηρίζονται στη συνεργασία και την κατανόηση. Να διαχειρίζονται τις διαπροσωπικές συγκρούσεις και να ζητάνε βοήθεια, όταν τη χρειάζονται.

Δραστηριότητες: Ανάγνωση βιβλίων που προάγουν την συναισθηματική νοημοσύνη, ως αφόρμηση αλλά και ως διερεύνηση των συναισθημάτων. Δραματοποίηση των ιστοριών. Εικαστική απεικόνιση των συναισθημάτων και πολλές άλλες.

 

Αποτίμηση σχεδίου εργασίας «Κλιματική αλλαγή στη γειτονιά μου».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήταν προσανατολισμένο στη διερεύνηση και την πρόληψη του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Κατά τη διάρκεια των σχετικών δράσεων δόθηκε έµφαση στη δύναμη της συµµετοχής των µαθητών μέσω της χρήσης ενεργητικών µεθόδων: συζήτηση – αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική επεξεργασία και δράση.

Τέθηκαν και επετεύχθησαν οι παρακάτω στόχοι:

  • Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και τις διαστάσεις τους στη σύγχρονη ζωή.
  • Αναδείχθηκε η αξία της αυνεργασίας ως μοναδικός τρόπος επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
  • Τονίστηκε η ανάγκη να υιοθετήσουμε εμείς οι άνθρωποι νέα πρότυπα, νέες στάσεις και συµπεριφορές απέναντι στο περιβάλλον.

Δραστηριότητες:

Για να προσεγγίσουμε τους παραπάνω στόχους αξιοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές και μαθησιακά εργαλεία. Κάποια από αυτά είναι: ο καταιγισμός ιδεών, ο εννοιολογικός χάρτης, η παρακολούθηση σχετικών βίντεο. Τέλος, πραγματοποιήθηκε διερευνητικός περίπατος στη γειτονιά μας, ώστε να αναδειχθούν τυχόν αδυναμίες, που συνδέονται με την ασφάλεια, σε περίπτωση κάποιου ακραίου καιρικού φαινομένου.