Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τα παιδιά της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με τον θεματικό άξονα “Φροντίζω το περιβάλλον” και πιο συγκεκριμένα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δες τη ζωή μέσα από τα μάτια ενος ακηδεμόνευτου σκύλου”, πρόγραμμα που δημιουργήθηκε από τη διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Παπαποστόλου Κατερίνα. Δουλέψαμε με τα παιδιά με στόχο την επικοινωνία, τη συνεργασία, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την ευαισθησία και την ενσυναίσθηση. Αναλύσαμε το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων και τι σημαίνει υπεύθυνη κηδεμονία. Τα παιδιά έγραψαν τη δική τους ιστορία σε πρώτο πρόσωπο μπαίνοντας στη θέση ενός αδέσποτου σκύλου και περιέγραψαν την καθημερινότητά του, τις ανάγκες του και τις επιθυμίες του. Ζωγράφισαν και έγραψαν πανό με φιλοζωικά συνθήματα αποκτώντας την ικανότητα να υπερασπίζονται αλλά και να δρουν υπέρ των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που ζουν.

   Στον θεματικό άξονα “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη” μιλήσαμε για τη Διεθνή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού στην καθημερινή ζωή. Ποια είναι τα δικαιώματα, ιστορικό πλαίσιο, κοινωνικό πλαίσιο, εργαλεία υπεράσπισης των δικαιωμάτων, μελέτες περίπτωσης. Παρακολουθήσαμε βίντεο αφόρμησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα, δραστηριότητα αναγνώρισης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατανόησης καταπάτησης δικαιωμάτων, δραστηριότητα κατηγοριοποίησης δικαιωμάτων, αρνητικά και θετικά δικαιώματα. Τα παιδιά στο τέλος έφτιαξαν το λουλούδι των δικαιωμάτων του παιδιού, βάζοντας σε κάθε πέταλο κι από ένα δικαίωμα ζωγραφίζοντάς το. Επίσης, έγραψαν και εικονογράφησαν τη δική τους ιστορία με τίτλο “Το εργαζόμενο αγόρι”, μια ιστορία ενός αγοριού που ήταν αναγκασμένο να δουλεύει και να μην πηγαίει καθημερινά στο σχολείο του για να βοηθάει τη μητέρα του, με αίσιο όμως τέλος. Η ιστορία είχε και φιλοζωικά μηνύματα καθώς το αγόρι της ιστορίας έγινε υπεύθυνος κηδεμόνας ενός αδέσποτου σκύλου.